Wednesday, December 9, 2009

MELAKA BANJIR




ENTAH mana silapnya , bila hujan lebat saja , kota Melaka pun banjir .

Hari itu , Tok Nal sekeluarga ke Melaka , tiba ditengah kota , hujan lebat dan banjir kilat berlaku .

Adalah sebuah dua kereta yang ditenggelami air , walaupun Tok Nal dapat mengelak dari merempuh banjir itu , tapi Tok Nal kurang selesa kerana jika banjir , semuanya ajadi susah .

Yang bawa kereta susuah , bawa motor lagi susah , peniaga susah , pembeli juga susah dan yang kereta mereka tenggelam juga turut susah .

Macam mana nak atasi banjir ini , kena fikirkan caranya dan Tok Nal harap , banjir tidak berlaku lagi .

Mudah-mudahan .

3 comments:

Anonymous said...

Artikel dibuat pd 09hb Dec 2009 ttg kejadian di Melaka. Baca kat blog Tampin Oh Tampin ada kisah Bro T di Melaka & artikel tu dibuat pd 14hb Dec 2009. Kot tengok dr susunan & edit gambar lebih kurang sama. Adakah mereka ini adik beradik? @ anak beranak? @ apa2 je la....

Jeng... Jeng... Jeng...

TOK NAL said...

Tuan Anonymous ,
Jangan lah buat pernilaian mudah . Saya dah baca kedua-duanya . Gambar banjir tu pada 31.10.2009 , bersebelah dengan Hotel Orkid , Melaka. Sila buat siasatan ada tak banjir pada masa itu , bukan kejadian pada pada 9 Disember , cuma postingnya agak lambat sikit . Gambar dalam Tampin Oh Tampin diambil pada 10 Disember 2009 saperti dalam artikel .Masakan saya boleh postingkan artikel saya sebelum hari kejadian di Tampin Oh Tampin ?Lain lah kalau posting di blog Tok Nal salepas 10 Disember , boleh lah sikit kalau nak syak wasangka. Jadi mana ada kaitannya . Tak kan bila ada sikit persamaan , terus buat konklusi ? .
Walaupun begitu , terima kasih atas keprihatinan Tuan . Setidak-tidaknya Tuan membaca blog saya .Assalamualaikum wbr..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.