Friday, June 12, 2009

TURUN PADANG




UNGKAPAN Turun Padang memang biasa kita dengar dan pemimpin berjiwa besar dan juga pegawai dan kakitangan kerajaan memang di pertanggungjawabkan untuk tuan run padang , menjenguk kawasan lapangan mereka .

Jangan meneropong dari atas katil sahaja kerana maklumat yang disampaikan belum tentu kebenarannya berbanding jika turun sendiri menyiasat dan melapurkan hasil siasatan kepada pehak atasan .


Dato Kamil , Adun Gemencheh adalah antara pemimpin yang memang sentiasa turun padang tanpa mengira waktu .

Kalau siang berada di pejabat atau menghadiri mesyuarat , petang pasti berada di kampong atau majlis-majlis tertentu dan malamnya pula berada bersama rakyat dimasjid dan surau .

Begitu lah wakil rakyat tulin dan sewajarnya dibanggakan .

Hujung minggu lalu Dato Kamil meninjau sendiri kerja-kerja membaiki atap rumah saorang penduduk miskin dan memberikan pandangan dan komentar serta meneliti mutu kerja yang dijalankan kontraktor .

Nasib baiklah kerja-kerja yang dijalankan memuaskan , kerana jika tidak Dato Kamil adalah orang pertama yang akan memberikan komen pedasnya kepada kontraktor tersebut .

Tahniah lah Dato Kamil dari Tok Nal .

Teruskan usaha murni itu .

2 comments:

Budak Moncheh said...

Aku setuju dengan pandangan saudara..

cucutokgedok said...

yb moncheh dan tok penghulu dah bekojo,ado ketua kampung tido lagi,maklumlah duit tunggakan eluan banyak lai....maso nak jawatan bukan main punyo lobi lai..pakai kebel itu ini ,sampai guna pengaruh montori...macam manolah ketua kampung macam ni boleh kono pilih....tok nal tak boleh biarkan dio orang ni sobab tok nal juga dapek tempiasnya nanti.tak didunio ni nanti,diakhirat sok tok nal kono jawab pasal dio orang ni anak buah tok nal.....